راهنمای خرید خنک کننده گوشی موبایل + قیمت [پاییز و زمستان ۱۴۰۳]

راهنمای خرید
آنیتا صفرزاده
زمان مطالعه: '۱۰ دقیقه
راهنمای خرید
آنیتا صفرزاده
۲۹ مهر ۱۴۰۳
۰

آیا می دانید کدام خنک کننده گوشی موبایل مناسب شماست؟ اگر می خواهید خنک کننده گیمینگ مناسب برای موبایلتان را بشناسید و تهیه کنید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای خرید خنک کننده گوشی موبایل + قیمت پاییز و زمستان ۱۴۰۳

اگر موبایل گیمر باشید این موضوع را بار ها تجربه کردید که موبایلتان حین بازی کردن داغ می شود. زمانی که با موبایلتان بازی می کنید، CPU و GPU با بالاترین ظرفیت خود در حال کار کردن هستند. به خصوص در بازی های جدید تر که گرافیک بسیار خوبی دارند، سخت افزار موبایل با ببشترین توان کار می کند تا بتواند بازی را روان و به درستی اجرا کند. این کار کردن باعث افزایش دمای سخت افزار، بدنه ی موبابل و باتری آن می شود. باتری موبایل هم زمان بازی کردن به علل مختلفی دچار افزایش دما می شود.

افزایش دما برای سلامت موبایل و باتری موبایلتان ضرر های بسیاری دارد. باتری موبایل پس از مدتی خراب شده، عملکرد موبایل شما دچار نقص و کندی و قطعات ریز داخلی موبایل ذوب می شود. همه ی این موارد باعث می شود تا عمر موبایل شما کوتاه شود. گرچه عوامل دیگری مانند آپدیت شدن اپلیکیشن ها، باز بودن برنامه های پس زمینه، شدت نور بالای صفحه ی موبایل، ویروسی شدن موبایل، شارژ هم زمان موبایل حین بازی و بازی کردن در محیط های گرم و بسته هم باعث تشدید این افزایش دما و گرما می شوند.

گرم شدن موبایل در بازی هم اثرات منفی به دنبال دارد. این گرم شدن باعث افت فریم، افزایش پینگ، کاهش نور صفحه نمایش و کرش کردن اپلیکیشن ها نیز می شود. به طور مثال آیفون ها حین اجرای بازی های پابجی موبایل Pubg Mobile ، کالاف دیوتی موبایل Call of Duty Mobile و سایر بازی های بتل رویال و سنگین، دچار افزایش دمای شدید، کاهش شدت نور، افزایش پینگ در بازی، لگ های سخت افزاری و افت سلامت باتری می شوند.

راه حل پایین نگه داشتن دمای موبایل در حین بازی، استفاده از فن های خنک کننده موبایل است. خنک کننده های گوشی موبایل به گونه ای طراحی و تولید شده اند که به پشت بدنه ی موبایل متصل می شود و با پایین آوردن دمای بدنه ی موبایل، از هرگونه آسیب، لگ های سخت افزاری جلوگیری می کنند. با استفاده از فن خنک کننده موبایل، سلامت موبایل و باتری شما حفظ می شود.

پیش از خرید خنک کننده موبایل نیاز است تا نکاتی را حتما در نظر بگیرید. ابتدا باید حتما ضخامت و عرض موبایلتان را حتما اندازه بگیرید تا خنک کننده موردنظرتان را درست انتخاب کنید. همچنین پست موبایلتان باید تخت و بدون انحنا باشد. نکته ی بسیار مهم دیگری که باید حتما در نظر بگیرید آن است که از چه دسته بازی یا تریگری استفاده می کنید. طراحی برخی از دسته بازی ها به شما اجازه نمی دهد تا هر مدل خنک کننده ای استفاده کنید و بلعکس. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم خنک کننده گوشی موبایل مناسبی را طبق مدل گوشی موبایل و سبک بازیتان برای خودتان انتخاب و تهیه کنید.

بهترین خنک کننده ها برای موبایل های مگ سیف دار آیفون ها

خنک کننده های مخصوص بازی با موبایل به چند حالت روی موبایل قرار میگیرند. اتصال گیره ای، اتصال مگنتی و اتصال مگنتی با کمک برچسب آهنربایی. اتصال مگنتی جدید ترین و پرطرفدار ترین نوع اتصال خنک کننده به موبایل است. اما برای اتصال مگنتی نیاز است تا گوشی موبایل شما آیفون باشد و مگ سیف داشته باشد. أنواع خنک کننده های آهنربایی را می توانید به راحتی روی موبایل های مگ سیف دار نصب کنید. زمانی که خنک کننده مگنتی تهیه می کنید، امکان دارد تا در بسته ی محصول یک عدد برچسب مگنتی هم وجود داشته باشد. اگر موبایل شما اتصال آهنربایی را پشتیبانی نمی کرد،‌ می توانید خنک کننده های مگنتی را با کمک برچسب آهنربایی روی موبایل نصب کنید. تقریبا تمام خنک کننده های گیمینگ با آیفون سازگار هستند و می توانید از آن ها برای بازی با موبایل استفاده کنید.

فن خنک کننده مایع مگنتی ردمجیک RedMagic Cooler 5 Pro اورجینال

نوبیا ردمجیک یک شرکت الکترونیک چینی است که سال ۲۰۱۵ تأسیس شده است. این کمپانی گوشی موبایل، موبایل گیمینگ و سایر تجهیزات الکترونیکی تولید می کند. این برند محبوب به تازگی تجهیزات و لوازم جانبی مخصوص بازی با موبایل هم تولید می کند. یکی از جدید ترین و بهترین خنک کننده های سال، فن خنک کننده ردمجیک Cooler 5 Pro است. توان این خنک کننده 36 وات است و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن دمای موبایل را پایین بیاورد. نوع اتصال این خنک کننده به شکل مگنتی (آهنربایی) است. یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد این فن رادیاتوری موبایل، بدنه ی شفاف آن است که جلوه ی بسیار زیبایی دارد. نورپردازی آر جی بی داینامیک، فن ۷ پره، چیپست TEC با ابعاد 36x36 میلی متری،‌ فن خنک کننده کم نویز (36 دسی بل)، وزن 220 گرمی، اپلیکیشن اختصاصی و امکان اتصال گیره ای از دیگر خصوصیات این فن خنک کننده موبایل است. اگر بخواهید این خنک کننده حرفه را به صورت گیره ای روی موبایلتان نصب کنید، می توانید گیره ی مخصوص اتصال ردمجیک کولر ۵ پرو را به طور جداگانه تهیه و استفاده کنید.

خنک کننده مگنتی رادیاتوری بلک شارک BlackShark MagCooler 4 Pro

فن و رادیاتور آهنربایی حرفه ای بلک شارک BlackShark MagCooler 4 Pro یکی دیگر از فن های خنک کننده حرفه ای بازار برای گوشی های موبایل مگ سیف دار است که به صورت آهنربایی به پشت موبایل وصل می شود. توان این فن 27 وات است و سطح خنک کننده اش وسیع است. یکی از مزیت های مهم این خنک کننده آن است که می توانید آن را روی پایه و مونوپاد نصب کنید.چراغ آرجی بی داینامیک، طراحی جذاب و مدرن، داکت های بزرگ و عمودی، اپلیکیشن اختصاصی Shark Arsenal، خنک کنندگی آنی و قابلیت اتصال گیره ای از دیگر مشخصات این خنک کننده حرفه ای می باشد. داخل جعبه ی این محصول ۲ عدد گیره قرار دارد. بنابراین شما می توانید این فن رادیاتوری را به صورت گیره ای هم روی موبایلتان نصب کنید.

فن خنک کننده رادیاتوری توربو گوشی موبایل فلای دیجی FlyDigi B6X

فلای دیجی FlyDigi یکی از برند های خوش نام و معتبر تجهیزات موبایل گیمینگ است. این برند که محصولات گیمینگ موفق و با کیفیت زیادی دارد، سازنده ی فن خنک کننده رادیاتوری مگنتی B6X است. خنک کننده ی توربو FlyDigi B6X یکی از اولین خنک کننده های آهنربایی بازار بود که به دلیل طراحی زیبا و عملکرد فوق العاده اش به یکی از بهترین خنک کننده های رادیاتوری دنیا تبدیل شد. این فن خنک کننده با توان 20 وات دارای 7 پره ی قدرتمند و کم نویز است که به طور پایدار و سریعی دمای موبایل را پایین می آورد. خنک کننده مگنتی حرفه ای FlyDigi B6X به صورت آهنربایی به پشت دیوایس متصل می شود و می توانید با خیال راحت ساعت ها بازی کنید. مدل B7X این برند هم نمونه ی ارتقا یافته ی B6X است که توان 27 واتی دارد.

فن خنک کننده رادیاتوری مگنتی موبایل و آیپد ممو Memo CX09

ممو Memo برندی شناخته شده در دنیای تجهیزات موبایل گیمینگ است. این خنک کننده رادیاتوری حرفه ای با موبایل، آیپد و تبلت سازگار است. توان این خنک کننده 30 وات است و به محض روشن شدن دمای دیوایس را به طور محسوسی کاهش می دهد. این خنک کننده را می توانید به صورت آهنربایی به پشت آیفون های مگ سیف دار (سری 12 به بعد) وصل کنید و یا با استیکر مگنتی روی سایر دیوایس ها به صورت مگنتی نصب کنید. یکی از مزیت های این خنک کننده کاربردی و قدرتمند این است که گیره دارد. شما می توانید خنک کننده ممو CX09 را با استفاده از گیره های موجود در پک محصول روی تبلت و آیپدتان نصب کنید.

فن خنک کننده رادیاتوری مگنتی گوشی موبایل و آیپد ممو Memo CX08 Pro

یکی دیگر از خنک کننده های با کیفیت و جدید برند معتبر ممو، خنک کننده مگنتی ممو CX08 Pro است. با توان 23 واتی خود به شما این آرامش خاطر را می دهد تا بتوانید بدون دغدغه و نگرانی ساعت ها بازی کنید. ممو CX08 پرو مدل ارتقا یافته و پیشرفته تر CX08 است. مدل های موفقی که میان موبایل گیمر ها طرفداران بسیار زیادی دارند. اگر پابجی موبایل PUBG Mobile، کالاف دیوتی موبایل Call of Duty Mobile، وارزون موبایل Warzone Mobile و سایر گیم های محبوب موبایلی را بازی می کنید، فن خنک کننده مگنتی ممو CX08 Pro یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

فن خنک کننده مگنتی رادیاتوری موبایل ردمجیک RedMagic Magnetic Cooler 4 Pro

خنک کننده ردمجیک Magnetic Cooler 4 Pro یک خنک کننده آهنربایی جدید از کمپانی محبوب نوبیا ردمجیک است. این خنک کننده با موبایل های ردمجیک 8، 8 Pro و 8 Pro+ و تمام موبایل های مگ سیف دار سازگار است. افکت های نوری این خنک کننده حرفه ای بسیار زیبا و چشم نواز است. شما می توانید نوع نورپردازی این حلقه ی نور را از طریق اپلیکیشن به شکل دلخواهتان تنظیم کنید. بدنه ی خوش ساخت و با دوام، توان عالی 27 وات، هیت سینک آلومینیومی، فن کم نویز و اتصال راحت و صفحه ی خنک کننده 4x4 سانتی متری،‌ چیپست به روز TEC و نصب راحت از ویژگی های این کولر موبایل است.

بهترین خنک کننده ها برای موبایل های فاقد مگ سیف

خنک کننده های گیره ای برای موبایل های فاقد مگ سیف مناسب هستند. خنک کننده های مخصوص بازی با موبایل از ابتدا به صورت گیره ای بودند. خنک کننده های گیره ای به وسیله ی دو عدد گیره روی دیوایس شما نصب و فیکس می شوند. برای انتخاب و خرید خنک کننده گیره ای کافیست چک کنید تا با ضخامت و عرض موبایلتان سازگار باشد.

فن خنک کننده رادیاتوری توربو گوشی موبایل ممو Memo DL05 NEW 2024

فن و رادیاتور خنک کننده توربو گوشی موبایل ممو Memo DL05 5 یکی از بهترین خنک کننده های گیره ای است که با وجود امکانات و عملکردی که دارد، زیر ۱ میلیون تومان قیمت دارد. فن ۹ پره، صفحه نمایش دمای لحظه ای موبایل، نورپردازی آر جی بی داینامیک بسیار جذاب، سرعت 7000 دور بر دقیقه، چراغ RGB، بدنه ی با کیفیت ABS،‌ کاهش دمای سریع و پایدار، قابلیت تنظیم سرعت فن خنک کننده و طراحی زیبا از ویژگی های این خنک کننده حرفه ای گیمینگ می باشد. هیت سینک فوق رسانای این خنک کننده باعث می شود تا دمای موبایل شما در سریع ترین زمان ممکن پایین بیاید.

خنک کننده رادیاتوری موبایل ویوو آی کو VIVO iQOO Cooler 2 Pro 27W

شاید نام ویوو آیکو نسبت به سایر برند های بلاگ کمتر به گوش شما آشنا باشد. کمپانی آیکو iQOOتولید کننده ی گوشی های موبایل است. این کمپانی به تازگی خط تولید اکسسوری و لوازم جانبی بازی با موبایل را راه اندازی کرده است. خنک کننده رادیاتوری VIVO iQOO Cooler 2 Pro 27W یکی از خنک کننده های مخصوص بازی با موبایل این کمپانی است که مشخصات برجسته ی زیادی دارد. توان این کولر موبایل 27 وات می باشد و چراغ این خنک کننده می تواند 16.8 میلیون رنگ تولید کند. این خنک کننده جزو معدود فن هاییست که سطح رسانایش با آداپتور 20 واتی هم یخ می زند!

اگر به دنبال راه حل قطعی و همیشگی برای داغ شدن موبایلتان هستید،‌ خنک کننده ویوو آی کو VIVO iQOO Cooler 2 Pro بهترین گزینه برای شماست. یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد این فن رادیاتور خنک کننده داشتن پورت تایپ سی اضافه جهت شارژ هم زمان موبایل در حین بازی است. یعنی با یک آداپتور می توانید هم خنک کننده را روشن کنید و هم موبایلتان را شارژ کنید.

فن خنک کننده رادیاتوری بلک شارک BlackShark FunCooler 4 Pro

فن و رادیاتور مگنتی حرفه ای ۲۷ واتی گوشی موبایل بلک شارک Black Shark FunCooler 4 Pro یک فن خنک کننده حرفه ای و پر قدرت است. بلک شارک که زیر مجموعه ی کمپانی عظیم شیائومی Xiaomi است، یکی از بهترین برند های تولید لوازم جانبی گیمینگ موبایل است. چیپست TEC، قابلیت نصب روی پایه و مونوپاد، کنترل هوشمند دما،‌ نورپردازی جذاب آر جی بی، داکت های خروج هوای بزرگ، اپلیکیشن تنظیم خنک کنندگی و استایل نورپردازی و طراحی زیبا و جذاب از مشخصات این خنک کننده حرفه ای می باشد.

خنک کننده رادیاتوری بلک شارک BlackShark FunCooler 4 BR40

FunCooler 4 BR40 خنک کننده ی دیگری از برند بلک شارک است. خنک کننده های بلک شارک بهترین و به روز ترین تکنولوژی ها را دارند. گر می خواهید تجربه یک بازی روان و بدون لگ را داشته باشید، این خنک کننده گیمینگ حرفه ای را پیشنهاد می کنیم. توان این فن رادیاتوری گوشی موبایل 15 وات است. فن این خنک کننده 7 پره است و می تواند سطح تماس را سریعا سرد کند تا دمای موبایل و باتری آن به سرعت پایین بیاید. این خنک کننده دارای نورپردازی آر جی بی است و طراحی کلاسیک و شیکی دارد. شما می توانید این فن رادیاتوری خنک کننده را روی پایه یا مونوپاد هم نصب کنید.

فن خنک کننده رادیاتوری توربو گوشی موبایل ممو Memo DL22

خنک کننده ی DL22 یکی دیگر از خنک کننده های موفق و پرطرفدار برند ممو Memo است. توان این خنک کننده ی گیمینگ موبایل 15 وات است و یک صفحه دیجیتال نمایش دمای لحظه ای دارد. این صفحه نمایش دمای بدنه ی موبایتان را نشان می دهد. فن خنک کننده گوشی موبایل کمپانی معتبر ممو Memo DL-22 ، با سرعت بالای پره های خود می‌تواند در عرض تنها چند ثانیه دمای باتری و گوشی موبایل شما را پایین بیاورد. سطح تماس بزرگ این خنک کننده گیمینگ پشت بدنه گوشی موبایل شما قرار می‌گیرد. بنابراین دمای موبایل شما به صورت آنی پایین می‌آید و موبایل و باتری آن به صورت پایداری خنک نگه داشته می‌شود.

خرید خنک کننده گوشی موبایل با بهترین قیمت از پی دی گیمر PD Gamer

اگر می خواهید یک خنک کننده مناسب برای موبایلتان تهیه کنید، می توانید یکی از مدل های معرفی شده در این مقاله را خریداری کنید. شما می توانید طبق مدل موبایل، سلیقه و سبک بازی و همچنین بودجه ای که دارید، فن خنک کننده مورد نظرتان را از پی دی گیمر سفارش دهید.

امکان استفاده از خنک کننده های مگنتیک (آهنربایی) روی موبایل هایی که مگ سیف رو پشتیبانی نمیکنن، وجود داره؟

خنک کننده های گیره ای گوشی موبایل رو برای آیپد هم میشه استفاده کرد؟

آیا ضروری هست که حتما آداپتوری کاملا سازگار برای خنک کننده استفاده کنیم؟

برای موبایل های پشت شیشه ای چه نوع خنک کننده هایی پیشنهاد میشود؟

برای خنک سازی بیشتر CPU موبایل چه راهکاری وجود دارد؟

در چه صورتی نیاز هست که حتما خنک کننده برای گوشی موبایل تهیه کنیم؟

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده،
اولین دیدگاه رو شما ثبت کنید.

محصولات مرتبط
ورود به فروشگاه