دیسکورد Discord چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم و چه قابلیت‌هایی دارد؟

اخبار و مقالات
آنیتا صفرزاده
زمان مطالعه: '۴ دقیقه
اخبار و مقالات
آنیتا صفرزاده
۶ مرداد ۱۴۰۳
۰

دیسکورد توانسته با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد نه تنها در میان گیمرها، بلکه برای کاربران مختلف هم به محبوبیت فراوانی برسد...

دیسکورد Discord چیست؟

تولید کندگان محتوا مثل یوتوبر ها، استریمر ها و گیمر ها اغلب از شما می‌خواهند که «به سرور دیسکورد آنها بپیوندید»، اما دیسکورد چیست؟ و چرا اکثر یوتوبر ها و شرکت های مربوط به گیم ها دیسکورد را پیشنهاد می کنند؟ برای شناخت تاریخچه ی دیسکورد و آشنایی بیشتر با این اپلیکیشن بسیار معروف تا انتهای این بلاگ پی دی گیمر همراه ما باشید.دیسکورد با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر ثبت شده، یکی از محبوب ترین راه های ارتباطی آنلاین برای گیمرها است. Discord به گیمر ها و کاربرانش این امکان را می دهد تا به صورت صوتی، تصویری و یا متنی چت کنند و به سرورهایی بپیوندند که در آن گروه های بزرگتری جمع شده اند. تمرکز اپلیکیشن دیسکورد Discord بر روی گیمینگ است. پس این اپلیکیشن یکی از پر طرفدار ترین اپ میان گیمر هاست. افراد غیر گیمر هم می توانند از امکانات و ویژگی های مفید این اپ استفاده کنند.

چگونه به دیسکورد Discord بپیوندیم؟ توضیحاتی درباره سرور های دیسکورد

راه های زیادی برای برقراری ارتباط در حین بازی آنلاین وجود دارد. اما بسیاری از آنها روی همه ی دیوایس ها قابل استفاده نیستند. اپ Discord یک اپلیکیشن بسیار موفق است، زیرا روی تمام پلتفرم ها قابل اجرا است. به عنوان مثال، می توانید آن را با حساب پلی استیشن یا ایکس باکس خود ادغام کنید. پیوستن به Discord بسیار راحت است. کافیست نرم افزار موجود برای Android، iOS، Linux، macOS و Windows را دریافت و دانلود کنید. پس از آن می توانید در سرور های مورد نظرتان جوین شوید. سرور از کانال هایی تشکیل شده است که اعضا برای ارتباط از آنها استفاده می کنند. ویژگی تماس تصویری Discord، آن را جایگزین خوبی برای جلسات Zoom می کند. یک سرور می تواند حداکثر ۵۰۰/۰۰۰ عضو داشته باشد (۲۵۰/۰۰۰ نفر در سرور جدید). یک سرور حداکثر دارای ۵۰ عدد دسته بندی و ۵۰۰ عدد کانال است.

تاریخچه ی چت و تماس صوتی در دنیای گیمینگ

بازی های مولتی پلیر معمولا همراه با حرف زدن با هم تیمی هاست که جذاب تر می شود. با حرف زدن می‌توانید استراتژی بازی را بچینید، برنامه‌ریزی کرده و اجرا کنید. در حین بازی چت کردن و ارسال پیام متنی غیر ممکن و سخت است. با اپلیکیشن دیسکورد Discord می توانید بدون نیاز به تایپ کردن به هدف خود برسید. اپلیکیشن های پیش از دیسکورد، برنامه هایی مانند ونتریلو (Ventrilo) و تیم اسپیک (Team Speak) بودند. اگرچه این اپ ها برای زمان خود عالی بودند و هنوز هم استفاده می شوند، اما هیچ کدام به اندازه ی Discord راحت و کاربردی نیستند. قبلا هر دو برنامه نیاز به سروری داشتند که روی رایانه شخصی اجرا می شد و کلاینت ها به آن متصل می شدند. هر دو Ventrilo و Teamspeak هنوز از شما می خواهند که آدرس سرور (اعم از URL یا IP) را که هنگام تلاش برای دسترسی به سرور وارد می کنید، بدانید. هنگامی که در نهایت به آن ملحق شدید، می توانید با دوستان خود تماس و چت صوتی داشته باشید. اما اپ Discord واقعا روند پیچیده ارتباطات جامعه گیمر ها را ساده کرده است!

برای دسترسی به سرور Discord، روی دعوت نامه ایجاد شده توسط مدیر سرور کلیک می کنید. دیسکورد ایمن است و به شما امکان می دهد به راحتی یک کامیونیتی بسازید. این اپ کاربردی و فوق العاده مجموعه ای از آپشن ها و امکانات را به سرویس های گفتگوی صوتی و متنی خود نیز اضافه کرده که آن را نسبت به تمام برنامه های مشابه متمایز می کند.

دست راست گیمر ها و استریمر ها، دیسکورد Discord !

هر کسی می‌تواند به صورت رایگان یک سرور دیسکورد برای هر دلیلی ایجاد کند. شما می‌توانید از آن برای جمع کردن دوستان خود در یک چت گروهی استفاده کنید. بساری های یوتوبر ها، گیمر ها و استریمر ها در دیسکورد چنل ها اختصاصی دارند. در آن ها می توانند اعلانات و اخبار متنوعی را در اختیار دنبال کنندگان خود بگذارند. هم چنین می توانند حین تولید محتوا و استریم، با هم تیمی ها و دوستان خود صحبت کنند.

در این چنل ها بسته به نوع دسترسی که دارید می توانید گیف‌، میم‌ و اسکرین ‌شات‌ ارسال کنید و از آن ها برای صحبت های روزانه استفاده کنید. یا می‌توانید هنگام بازی، از کانال‌های صوتی برای برنامه‌ریزی یا ایجاد صداهای بامزه استفاده کنید. در حال شکست در بازی هستید؟ می‌توانید بازی خود را برای دوستانتان استریم کنید، که می‌توانند به شما مشاوره دهند یا احتمالاً بیشتر به نوع بازی بد شما بخندند. توسعه‌ دهندگان و ناشران بازی اقلب از دیسکورد به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاشتن محتوای بازی با جامعه خود استفاده می‌کنند.

آیا استفاده از دیسکورد هزینه ای دارد؟

شما می توانید دیسکورد را به صورت رایگان دریافت و روی دستگاه خود نصب کنید. اما کاربران دیسکورد می توانند با خریدن نیترو Discord Nitro از امکانات بیشتری هم بهره مند شوند. با خریدن نیترو می توانید از تم ها، ایموجی ها و استیکر های پریمیوم استفاده کنید. پس زمینه های ویدیویی هم یکی دیگر از امکاناتی است که با خریدن نیترو می توانید آن ها را دریافت کنید. با خریدن نیترو محدودیتی در آپلود کردن محتوا نخواهید داشت. ارسال پیام های طولانی، سرور های سفارشی، ارسال ویدیو های با کیفیت، ویژگی ها و امکانات خاص برای اعضای سرور، آواتار های متحرک و دسترسی به بنر ها با رنگبندی متنوع با خرید نیترو امکان پذیر می شود.

چگونه استفاده از دیسکورد Discord را شروع کنیم؟

وقتی دیسکورد بارگذاری می‌شود، صفحه "خانه" را نشان می‌دهد. از اینجا، شما می‌توانید لیست دوستان خود را در پنجره اصلی ببینید و در سمت چپ صفحه، می‌توانید سرورهایی که به آن‌ها پیوسته‌اید را مشاهده کنید. شما به کسی برای صحبت کردن نیاز دارید ! هر کاربر دارای یک تگ منحصر به فرد دیسکورد است که شامل یک نام کاربری (یوزر نیم) حساس به حروف بزرگ و کوچک و یک شماره ID است که می‌تواند آن را به شما بدهد. دکمه "افزودن دوست" در بالای صفحه خانه به شما اجازه می‌دهد با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر درخواست دوستی شما را قبول کنند، می‌توانید با او در یک صفحه به صورت متنی، صوتی، یا ویدیویی با آنها چت کنید. حتی می‌توانید دیگران را به چت اضافه کنید، اما اگر برنامه دارید این کار را به طور منظم انجام دهید، بهتر است این کار را در یک سرور انجام دهید.

چگونه یک سرور در دیسکورد ایجاد کنیم؟

ایجاد یک سرور بسیار آسان است و هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. سرورها در سمت چپ دیسکورد لیست شده‌اند. می‌توانید روی دکمه "افزودن سرور" کلیک کنید. این دکمه به شما اجازه می‌دهد به راحتی سرور خود را با دنبال کردن مراحل لازم ایجاد کنید.

جمع بندی - دیسکورد Discord تنها برای گیمر ها نیست!

دیسکورد تنها برای گیمر ها خلق نشده است. در دیسکورد کلاب های بسیار زیادی برای کتاب خوانی، کلاس‌های متنوع، همایش‌های دیجیتال و... وجود دارند و فعالیت می کنند. این اپلیکیشن اعلام کرده که طبق نظرسنجی‌های جدیدش، نوجوانان از Discord برای همه چیز استفاده می‌کنند. از مطالعه و گروه هایی برای کلاس‌ها گرفته تا تماشای فیلم و سریال در کنار همدیگر. می‌توانید پخش موسیقی Spotify را به حساب Discord خود متصل کنید تا دوستان بتوانند آنچه را که به آن گوش می‌دهید ببینند. بخش Teen Safety Assist Discord در دیسکورد برای محافظت و پشتیبانی از کاربران جوان‌ تر طراحی شده‌ است. آیا شما از اپلیکیشن دیسکورد استفاده می کنید؟ برایمان در بخش کامنت ها بنویسید.

دیدگاه‌ها

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده،
اولین دیدگاه رو شما ثبت کنید.

ورود به فروشگاه